Mit kell tudni a Cone Beam CT felvételről?

A fogorvosi radiológiai diagnosztikában forradalmi áttörést jelent a cone beam ct készülékek megjelenése. Segítségükkel háromdimenziós felvételek készíthetők az állcsontokról és a fogakról. Legnagyobb jelentőségük a szájsebészet területén van a gyulladásos elváltozások, ciszták diagnosztikájában, illetve fogbeültetés esetén. Implantátumok beültetése esetén pontosan mérhető a rendelkezésre álló csont mennyisége, ezáltal az implantációt végző fogorvos a legoptimálisabb átmérőjű és hosszúságú implantátumot tudja kiválasztani. Nélkülözhetetlenek az ún. navigációs sebészetben, mely során egy speciális műtéti sablon segítségével az implantátumok biztosan az előre megtervezett legideálisabb pozícióba helyezhetők el. Nyugat Európában minden implantátum behelyezése előtt előírás CT felvétel készítése.

Cone Beam CT

További előnyük, hogy a hagyományos panoráma röntgennél sokkal részletesebb képet adnak a foggyökerek helyzetéről, anatómiájáról. Ennek műtéti fogeltávolításoknál (pl. bölcsességfogak esetén), illetve gyökérkezelésnél van jelentősége. Gócbetegség gyanúja esetén is biztosan vizsgálható a foggyökerek körüli terület, diagnosztizálhatók a gyökércsúcs körüli gyulladásos elváltozások, melyek gócot jelenthetnek a szervezet számára.

A Deák Dental Fogászati Centrumban pácienseink biztonsága érdekében  a jelenleg elérhető egyik legkisebb sugárdózisú cone beam CT készülék működik. Egy teljes alsó-felső állcsontra kiterjedő felvétel sugárterhelése alig nagyobb egy hagyományos panoráma röntgen felvételénél, nagyjából megegyezik egy 6 órás repülőút során szerzett sugárterheléssel. A felvételek elkészülési ideje pár perc.

Cone beam CT, illetve panoráma röntgen felvételeket saját pácienseink, illetve más fogorvos kolléga páciensei számára egyaránt készítünk.

Online bejelentkezes